Ce ar Vrea Meseriașii să Stie Proprietarii de Apartamente ?
Cuprins:
1. Comunicarea bat-o vina!
2. Clientul ar trebui să îți ofere toate detaliile de care tu ai nevoie
3. Clientul ar trebui să se asigure că tu ai la timp toate materialele
4.Clientul ar trebui să se asigure că spațiul pe care tu urmează să-l renovezi este cât mai liber
5. Clientul nu ar trebui să îți sufle în ceafă
6. Clientul nu ar trebui să se implice activ în lucrare
Comunicarea bat-o vina!
Uneori parcă nici nu vorbim aceeași limbă.
Vorbim împreună și ne înțelegem separat.
În unele situații există prea puțină bunăvoință, dar, de cele mai multe ori, credem că multe lucruri sunt de la sine înțelese și nici nu le mai spunem.
Dar nu e bine așa.
Ar trebui ca la începutul fiecărei colaborări să punem pe masă toate subiectele, oricât de banale sau dificile ni s-ar părea.
Cum să știi tu că doamna proprietară de apartament are o problemă cu mirosul de var și că se așteaptă să lași larg deschise toate geamurile.
N-ai cum, decât dacă îți spune.
Același lucru e valabil și pentru tine.
Cum să știe proprietarii ce să facă și ce să nu facă, dacă nimeni nu le spune?
Tu ești un profesionist în domeniu, știi tot ce e de știut despre materiale, scule și tehnici, dar, pentru că lucrezi cu oamenii, nu doar cu pereții, parte din job-ul tău este să înveți cum să gestionezi relația cu ei.
Așa cum și tu ai experiențe neplăcute cu alți foști clienți, trebuie să înțelegi că și el are probabil experiențe cu așa ziși meseriași care nu s-au ținut de cuvânt sau care nu au făcut o treabă bună.
Nu trebuie să îți explic eu pentru că sunt convins că tu știi chiar mai bine decât mine la ce mă refer.
Uite aici câteva lucruri despre care mi-au povestit unii dintre cei peste 10000 de meseriașii cu care am vorbit în ultimii 5 ani:
Clientul ar trebui să îți ofere toate detaliile de care tu ai nevoie
Așa e, clientul poate fi nerăbdător, și, de cele mai multe ori, nu înțelege exact ce presupune o lucrare și crede că dacă prietenul lui tocmai și-a renovat apartamentul de 4 camere, pe el ar trebui să-l coste la jumătate doar pentru că are 2 camere.
Dacă nu puteți stabili o întâlnire la care tu să vezi exact despre ce e vorba, proprietarul ar trebui să îți poată răspundă la toate întrebările pe care tu le ai.
Clientul ar trebui să se asigure că tu ai la timp toate materialele
Uneori, nu poți estima exact cantitatea necesară de materiale pentru că fiecare suprafața este diferită, dar dacă tu îi soliciți o suplimentare de materiale, proprietarul ar trebui să înțeleagă și să facă tot ce îi stă în putință să livreze la timp.
Clientul ar trebui să se asigure că spațiul pe care tu urmează să-l renovezi este cât mai liber
O cameră încărcată de mobilă și de lucruri îți îngreunează mult munca, uneori o face chiar imposibilă.
Este datoria proprietarului să elibereze camerele, să mute tot ce poate fi mutat și să se asigure că nu rămâne acolo ceva ce poate fi cu ușurință deteriorat.
Clientul nu ar trebui să îți sufle în ceafă
Prezența constantă a proprietarului lângă tine, pe parcursul lucrării, poate fi un factor de stres pentru că ea indică o lipsă de încredere.
Nimănui nu-i place să lucreze cu supraveghere.
La polul opus, nu cred că îți dorești să lucrezi cu un proprietar pe care să-l vezi doar la începutul și la finalul lucrării.
Ar trebui să existe un echilibru pe care ar fi bine să-l discutați înainte de începutul lucrării.
Clientul nu ar trebui să se implice activ în lucrare
O pereche suplimentară de mâini poate fi de mare ajutor.
Dar doar dacă e solicitat acest ajutor sau dacă mâinile sunt pricepute.
Proprietarul nu ar trebui să te aștepte în salopetă și să fie el șeful de șantier, chiar dacă este casa lui.
Tot ce am scris mai sus este despre ce ar trebui sau nu ar trebui să facă un proprietar.
Dar pentru că tu ești profesionistul, tu ești expertul în domeniu și tu ești cel care oferă un serviciu, tu ești cel care trebuie să îi explice proprietarului toate aceste lucruri.
Poate îți e greu să abordezi aceste subiecte de la început, dar dacă o faci, te scutești de probleme mai târziu și vei fi și apreciat de clienții tăi pentru abordarea onestă și directă.
Și pentru că sunt sigur că lista ta este mult mai bogată decât a mea, lasă-mi un comentariu și spune-mi: tu ce crezi că ar trebui să mai știe proprietarii?
Să facem treabă bună împreună!
Ștefan, de la Gletiere.ro
Lasă un comentariu